منتول

منتول

منتول

منتول

گلیسین

اطلاعات کلی

گلیسین یک اسید آمینه ، یا یک عنصر سازنده پروتئین است. بدن می تواند به تنهایی گلیسین درست کند ، اما در رژیم غذایی نیز مصرف می شود. یک رژیم معمول شامل روزانه حدود 2 گرم گلیسین است. منابع اولیه غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، لبنیات و حبوبات هستند. گلیسین همچنین می تواند به عنوان مکمل مصرف شود.


گلیسین برای اسکیزوفرنی ، سکته مغزی و مهارت های حافظه و تفکر (عملکرد شناختی) استفاده می شود ، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.


چگونه کار می کند؟

بدن از گلیسین برای ساخت پروتئین استفاده می کند. گلیسین همچنین در انتقال سیگنال های شیمیایی در مغز نقش دارد ، بنابراین علاقه به امتحان آن برای اسکیزوفرنی و بهبود حافظه وجود دارد. برخی از محققان فکر می کنند گلیسین ممکن است در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد زیرا به نظر می رسد در تأمین خون مورد نیاز برخی تومورها تداخل ایجاد می کند.

موارد استفاده و اثربخشی؟

احتمالاً برای

روانگسیختگی. به نظر می رسد مصرف گلیسین از طریق دهان همراه با داروهای معمولی علائم خاصی از اسکیزوفرنی را که علائم منفی نامیده می شوند ، در برخی از افرادی که به درمان با داروهای معمولی پاسخ نمی دهند ، کاهش می دهد.

سکته. مصرف گلیسین به مدت 5 روز در زیر زبان ممکن است به کاهش آسیب مغزی در اثر سکته ای که در اثر انسداد رگ خونی (معمولاً توسط لخته) در مغز ایجاد شده است ، کمک کند.

شواهد کافی برای

یک بیماری نادر و ارثی که بدن را از ساخت آمینو اسید سرین (کمبود 3-PGDH) جلوگیری می کند. کمبود 3-PGDH یک بیماری نادر است که در آن سرین به درستی سنتز نمی شود. مصرف گلیسین از طریق دهان ممکن است تشنج را در افراد مبتلا به این بیماری کاهش دهد.

مهارت های حافظه و تفکر (عملکرد شناختی). تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف گلیسین از طریق دهان ممکن است باعث بهبود حافظه و عملکرد ذهنی شود.

فیبروز سیستیک. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف گلیسین از طریق دهان ممکن است باعث بهبود عملکرد ریه و تنفس با مقدار کمی در بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک شود.

بیخوابی. به نظر می رسد مصرف گلیسین قبل از خواب به مدت 2-4 روز باعث بهبود خواب در افراد با کیفیت پایین خواب می شود. مصرف گلیسین قبل از خواب همچنین ممکن است احساس خستگی روز بعد پس از خواب کوتاهتر را کاهش دهد. اما به نظر نمی رسد مانع از خستگی بعد از چند شب خواب کوتاه شود.

هیپرتروفی خوش خیم پروستات (BPH).

پیشگیری از سرطان

زخم های پا ناشی از گردش خون ضعیف (زخم وریدی پا).

محافظت از کبد

سایر شرایط.

برای ارزیابی اثربخشی گلیسین در این موارد ، شواهد بیشتری لازم است.

عوارض جانبی و ایمنی

هنگام مصرف از راه دهان: گلیسین برای اکثر افراد هنگام مصرف از طریق دهان احتمالاً ایمن است. برخی افراد عوارض گوارشی مانند مدفوع نرم ، حالت تهوع ، استفراغ و ناراحتی معده را گزارش کرده اند.


هنگام استفاده از آن بر روی پوست: گلیسین برای اکثر افراد وقتی روی پوست قرار می گیرد احتمالاً ایمن است.

موارد احتیاط و هشدارهای ویژه:

بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا استفاده از گلیسین هنگام بارداری یا شیردهی بی خطر است ، وجود ندارد. در سمت امن بمانید و از استفاده خودداری کنید.